Sunday, December 26, 2010

cuti mid sem

bismillahhirrahmanirrahim.......

asalamualaikum w.b.t.
Allah Maha Hebat..Maha Kuat..

skarang ni aku sedang BERCUTI!!!!!!!...:)
jgn jelez mehh....

ha..ni aku nak cter sket...kome tau x??msok mnggu lpas da 3 kali aku formata nset aku..bengang betoi rasenye...bkan ape...aku bru jer gne nset tu xsmpai 4 bulan..tp mcm2 plak msalah nye....

hmmm...bile da format ni,maka ilang ler segale2 no dlm nset aku...maka terjadilah perkara kelakar lagi memalukan..silap msg lah..silap kol lah...mcm2 lg lah...malu2..

tp kan..bile aku fkir2kan blik....dpat lah bermuhasabah sket....

cbe kite byangkan...nset tu bile diformat akan kosong...hilanglah segala data...

mcm ne ngan hati kite...

boleh ke kite format hati kite then install amal2lan baik...
mcm x jer kan...

kan bgos klau bley wat mcm tu...

xyah nak hiperbola sgt la kan...
syaitan ni licik...

syaitan????

punyai 1001 cara nak sesatkan manusie...xprnah jemu smpailah mnusia tu sesat..bile da sesat,die sesatkan lagi...dlam 1000 manusie,hanye sorg jer yg berjaye lwan tipu daya syaitan..999 tewas.even aku tgh taip ni pon psti ade jer syaitan2 yg tgh cbe2 ccuk fikiran aku..A'uzubillah hi minashhaitonirrajim.....

hati...???hmmm...ssah btol klau nak cter psal hati ni...

mcm2 mslah hati bley terjadi..kaitan syaitan ngan hati???

tau x,dripada ilmu aku sedikit dan daif ni...syaitan ni bnyak ltaknye kat hati mnusie..

die wat kite rase mlas sgt nak wat ibadat..
mcm kite ni da bnyak sgt beribadat...dlam fikiran kite.."alah jap ag r wat" wat".

bile tejage kul 4,5 pg...:xpe lah..sok je lah qiam.."


bile kite rajin wat,die wat kite rase riya',takabur...hmmm..
mcm2 lah kan

die gak tnamkan rase syg n ske secare brlbih-lbihan kat sesuatu tu smpai kite lalai..lalai ngan tugas kite sbg hamba Allah...

contoh???

hmm...mcm ni lah...kite amik cntoh pling dkat n rapat ngan kite

kate kan lah korg suke kat 'seseorg' tu...bg korg,die ni perfect lah nak jdkan tman hidup,tutup aurat,solehah...

ye lah...klau nak pilih pasangan kan dari agamanya...
aku setuju..

tapi ingat...kite kene pastikan,mnde ni xwat kite lalai..mcm ne x lalai klau ngah smayang pon,terbayangkan wajah 'si dia'.
klau asyik teringatkan die...

hmmm...lagha...

takut plak asenye...bkan tkut ape...tkut aku skang ni tngh ditipu syaitan..

nauzubillah hi min zalik...

ape yg kite leh wat skang ni...doa pada Allah agar diberikan kekuatan utk lwan tipu daya mende tu..

dan wat mcm aku ckap td..format hati,install amal2lan baik...

tp kite tkar sket...

format dosa dgn taubat,install pahala ngan ibadat..
semoga kite terus kuat..
semoga Allah pinjamkan kite sedikit ketabahan..
Ameen...

No comments: