Tuesday, March 15, 2011

kiranya kita kesedihan..

salam semua..
setelah berpuluh2 entri aku memasuki pintu draft,maka hari ini aku telah terbuka hati untuk publish post..dah lama tak mnjnguk kcuali td..bkan kerana aku terlampau sibuk..tapi terlampau lampau lah sibuknya..

habis sudah final exam.namun bkan bermakna aku boleh mnarik nafas lega..bermacam2 perkara menerjah dlm pmikiran aku..ye lah..mngnangkan cara belajar aku yg berkelajuan siput sedut sem ni plus dgn ksibukan yg di buat2..

2 hari lepas,aku mndapat panggilan dari sana..bertanyakan bila aku akan ke sana.mnuntut ilmu di samping mncari ktnangan. jawapannya..aku sendiri kurang pasti..

lihat lah.aku lah penuntut ilmu dunia yg naif..
lihat lah..aku lah penuntut ilmu dunia yg jahil..
mnuntut ilmu yg tidak perlu.
Astaghfirullah hal azim...

janganlah kamu mngjar dunia wahai manusia..

ishk3...

hmmm..cuti oh cuti...
terbayangkan ketenangan sg udang..
terbayangkan keriuhan terusan limbat..
masyaAllah..
hebatnya perancangan Allah mncmpakkan aku ke sana..

tak prnah aku jngka..

ok back to the reality..!

hmmm..satu soalan yg aku terima usai mnunaikan solat di surau

"awak..saya nak tnya lah..knapa ye,sy dah bace dah semua..tp result saye ttp biase2 je..tp klau 'dia' tu,bace sikit je pun result da power.mcm xadil je."Astaghfirullah hal azim...

hmmm...sahabat...jgn lah kamu ber suul dzon dgn Allah..
Allah itu maha Merancang..Dia tahu apa yg terbaik utk kita..
kita sbg hambaNya prlu berdoa agar di tingkat kan iman kita di dlam perancanganNya.

lg satu..
tidak semua yg kita mahukan adalah kita perlukan..kadang kala kita kena soal diri kita."aku ni mntak tu,mntak ni,aku perlu ke semua ni."mmg lah bgus kita mmnta,tanda kita ini terasa lemah dan hnya mngharapkan Allah..
bak kata bait2 lagu satu wawasan...'doa sebagai senjata..'hehe
kita kene pkir lah jgak kebaikan kita tak dpat ape yg kita mahukan tu..mngkin ianya dpat mngelakkan kita dari mnjadi riya;..lg lah susah...kan

mcm ape yg aku ckp..jgn lah kita nak bersedih..
sebab dunia ini tidak layak untuk ditangisi..

~Wallahualam....




No comments: