Monday, March 28, 2011

untukmu sahabat


assalamualaikum warahmatullah...
bersyukur ke hadrat ilahi dgn limpah dan kurniaNya dapat kita mmnjam udara Nya lagi di muka bumi ini..
"setiap mukmin itu bersaudara"

member,kawan,buddies,geng,teman,sahabat..

itulah ungkapan paling indah pernah ku temui...

dalam kehidupan ini,
kita x lari dari bersahabat..
sahabat adalah cerminan kepada setiap individu..
sekiranya kita berkawan dengan tukang besi,maka berbau besi lah kita,
namun sekiranya kita bersahabat dengan penjual minyak atar,
maka berbau harum lah kita..
sahabat yang baik bukanlah sahabat yang sering memuji
namun adalah sahabat yang sering mengingati sahabatnya ttg ranjau duniawi
juga bkan sahabat yg hanya bersama ketika senang,malah ketika kepayahan tiba..

aku sangat bertuah kerana selama ini Allah telah meminjamkan aku insan2 istimewa yang bergelar sahabat..
semenjak aku mengenali apa ertinya persahabatan
diriku diberikan nilai persahabatan yang sangat indah...

namun,
resam dalam persahabatan
ada suka,ada duka..
mungkin kadang kala pertelingkahan menjelma,
merajuk hati,bermasam muka
namun pertelingkahan inilah yang sebenarnya mengeratkan lagi hubungan itu..

pepatah sepanyol ada menyebut

"Life without a friend is death without a witness"
memang..
pelbagai pertelingkahan dalam persahabatan..
bergaduh..
dan pasti lah boleh dilembutkan dengan ucapan MAAF.
satu ucapan yg simple..
sangat mudah diungkapkan namun sukar dipraktikkan..
manusia terlalu ego untuk meminta maaf

persahabatan yang didominasi dengan keegoan bakal membawa kepada kemusnahan..
maka saya Shuwaibatul Aslamiah bt Ghazalli
dengan ini ingin mmnta maaf kepada semua sahabat2 saya semenjak saya celik mata sehinggalah usia sy kini yg akan menginjak ke angka 19.tidak kiralah kawan2 zaman kecil dahulu,zaman skol pasti,zaman sek ren layang kiri,zaman skol men layang kiri,zaman kerja,zaman u,sahabat2 kelas,bilik,persatuan dan semua yg mngenali diri ini


saya juga sedar mungkin ramai yang terasa hati dengan perlakuan saya sepanjang bersahabat..
minta maaf pada seluruhnya.terlalu kasar,terlalu sempit pemikiran,terlalu sarcastic,terlalu naif terlalu apa lg ye..haaa..terlalu anoyying terlalu mnyibuk,terlalu mmberi kasih syg..ehh.laen plak..bkan2..terlalu garang,terlalu serius,terlalu88 mlukakan hati kalian semua.tolonglah ampunkan aku..
tidak kira lah USIA,JANTINA,NEGERI,NEGARA.mana2 yg mngnali diri ini
tambah2 dgn penggunaan bahasa yg sangat2 kasar..Allah..rasa berdosa pulak..
sesungguhnya Allah mengasihi hambaNya yg memaafkan org lain..huhu
terima kasih sahabat..



lafazkan lah rasa kasih dan sayang mu kepada sahabat..
kerna bersahabat itu merupakan memori manis dalam kehidupan


maka aku SAYANG KALIAN kerana kalian SAHABAT aku..:)

1 comment:

Fasya Mokhidin said...

sayang kamu jugak shuwai... :)