Wednesday, June 22, 2011

sungguhnya janji ini terlalu besar.
terlalu besar untuk dimungkiri..
terlalu payah untuk mentaati..
terlalu berat untuk dilupai
namun aku perlu menggagahkan diri
kerna ku tahu Dia,Allah di sisi..

mungkinkah kealpaan yg mnyentap jiwa
mungkinkah keangkuhan yang memenuhi diri
mungkinkah aku tidak punya lagi
teman sejati,sahabat di hati..

Allah tidak kan menyusahkan
namun Maha Menyenangkan
terpulang pada aku
antara ketaatan atau kederhakaan
ia tidak sepayah yg disangka
tidak sesakit di sana
tidak sebaik mereka
akulah aku
alpa menjadi buangan
ketaatan yang kuharapkan..

pernah sekali aku meninta kan kata2
menikmati kehidupan.
menaip indah di awan biru
melakar ceria di bukit damai.
tiada aku tanpaNya
tiada mereka tanpa Dia..

kekeringan kolam mutiara
mengungkap kepedihan keselaratan kejahatan di jiwa..
sebagaimana biasa..Allah..kuatkan aku

No comments: