Sunday, March 7, 2010

kerdilnye aku...

salam semua..untuk entri aku ari ni mestilah masih yg berkaitan dengan aku...
telah lama aku tnggal di sini dan ramai org yg aku jmpe kat sini..barulah aku perasan bahawa aku sangat kerdil di dunia fana ini..sesungguh nye aku bkan lah yg terbaik bahkan kalau nak dihitung ranking kebaikan aku pastinye jauh ketinggalan. kat sini aku jumpa ramai manusia..dari yg bertudung sampailah yg tak bertudung.. yg aku mahu ceritakan hari ni adalah tentang gadis2 yg memakai purdah..ada apa dengan purdah??sebenar nye sejak dulu lagi aku merasakan orang yg memakai purdah ini mempunyai banyak kelebihan..mereka kelihatan lebih lembut,ayu dan sopan.hari tu aku terserempak dengan seorg prmpuan berpurdah..style purdah nye ala ayat2 cinta gitu.. waktu amik air semayang aku tak lepaskan peluang untuk menatap wajah nye..subhanallah..cantiknye ciptaan tuhan..wajah nye yg bersih membuatkan org yg memandang merasa tenang..tapi yg lebih penting,wajah nye itu hanyalah ditonton oleh suaminye dan mahramnye sahaje..alangkah gembira hati seorang suami apabila wajah isterinye hanya dia yg dapat melihat..bkankah suami akan mersa dirinya istimewa.. apabila difikir balik,aku sedar bahawa diriku bukan siapa2..aku membiarkan wajah ku menjadi tontonan umum..bahkan pernah juga aku membiarkan auratku tersibak.walaupun hanya sedikit tetapi ianya tetap aurat dan dosa yg aku lakukan tetap adalah dosa BESAR..yaALLAH..betapa berdosanya hambamu ini..berikanlah aku hidayah dan cahaya dariMu agar aku bisa menjadi insan terpilih..insan yg dapat merasai nikmat syurgaMu. amin ya rabb..

1 comment:

Cikgu Aini said...

Saya amat kagum dengan permata. Semoga permata dapat dipermudahkan di jalan yang diredhaiNYA dan kuatkan semangatmu... Pilihlah jalan yang awak pilih...