Wednesday, August 18, 2010

satu dua tiga..IMAN...mane?

salam sahabat..stlah sekian lama tidak mencoretkan ape2 d blog ini,akhirnya aku terpanggil untuk membersihkan sawang dlam blog yg lme tak dknjungi.bkan niatku utk mengabaikan blog ini tapi hanya kerna hatiku blum terbuka untukku mencoretkan ssuatu yg sungguh bermakna.hari ini aku hanya mahu bermuhasabah ape yg tlah aku lkukan spanjang aku hidup ini..hatiku tersentak kala mmbce kmen2 dri tman2 sek shabatku..sungguh hbat mreka..bkan shaja hbat dlam agama malah hbat juga dari segi duniawi..tapi aku.....ntahlah...hatiku tidak seteguh serikandi2 islam..jiwa ku jga tidak seluhur para sahabiah..aku insan yg lemah..yg hanya mampu mndambakan kasih penciptaNya meskipun aku tahu aku tak layak untuk itu..imanku hanyalah senipis kulit bwang..yg bley hncur dgn satu kisaran sahaja.Adakah aku hamba yg tidak bersyukur?mungkin ada benarnya..aku terlalu tamak sedangkan Allah telah memberikanku segala-galanya..aku punya keluarga yg bahagia..ayah yg memahami..ibu yg penyayang..adik beradik yg menghiburkan dan kehidupan yg bahagia..terima kasih ya Tuhan...termia kasih kerna kau tlah mmberikan aku hidayah sblum aku hnyut lbih jauh lg..aku bersyukur atas segala apa yg terjadi..terima kasih.

No comments: