Tuesday, November 23, 2010

jin itu menyedarkan aku

salam..
huuuu...
scary kan title entri aku arini..
jin??jin mne??ble mase aku jmpe die??mcm mne aku bley nmpak die???
hmmm..
xperlu aKu nak uraikan kat sini.sape yg tawu,die akan faham..
waktu aku nak berangkat pulang dari tempat itu,sempat aku bersembang dengannya.
dengan spontan terus die berkata kat aku,ingat.
manusia tidak akan lari dari sifat riak dan takabur.kite selalu fikir diri kite betul dan bagus.
ape yg wat aku tersentak lahi,die berkata,kite dihukum,bukan menghukum.kite tak bley mnghukum org itu dgn klmhan yg die ade.sebaliknya,bantulah die untuk mnghilangkan klmahn itu.
kite sangat hina.
dilahirkan ke dunia dgn 3 keadaan.
1)kite lahir dengan darah dan nanah.betapa hinanya kita.lahir dengan najis

2)kite lahir dengan berbogel.tanpa pakaian.pakaian kita hanyalah janji kita pd Allah waktu tu.dan...

3)nak menunjukkan betape kerdilnya kita,kita keluar dengan keadaan menangis.betape lemahnya kita.

namun,cube kite muhasabah diri kita.ape yg kite lakukan.ikhlaskah atau penuh dengan perasaan riyak dan takbur.

ape yg wat aku lg terasa adalah sememangnya pd mulanya aku agak berprasangka pd dia kerna dia adalah...
dan aku bersa sangatlah bersalah.
ingat.jaga hubungan bukan hanya pada Allah dan manusia.ttp juga sesame makhluk.

peringatan untuk diri aku.
akan ku cuba sampaikan sebaiknya

ingat..

:keras tapi sopan:p

1 comment:

komarovich said...

tak nak jadi manusia takabur.. naudzubillah..
moga dijauhkan dari sifat yg itu..


keras tapi sopan.... ok... he3