Tuesday, February 22, 2011

Dosa

salam..
setelah sudah lama tidak mnjnguk dashboard,mlm ini aku terpanggil untuk mlakarkan sesuatu dlm blog yg semakin usang ini..tidak dinafikan,blog ini sudah semakin berhabuk dan bersawang..bukanlah niatku untuk mengabaikanmu wahai blogku,namun ini semua kerana masa yang sangat meruncing..dan merungsingkan jiwaku..:)

ini bukanlah entri yg bermanfaat..namun hanya sekadar luahan rasa yg tersimpan..
aku bukanlah orang yang bijak bermain kata2..dan aku bukanlah orang yang sempurna..

teringat aku pada satu kata yg bermanfaat..
"KITA BUKAN YG TERBAIK,TP KITA CUBA UNTUK MNJADI BAIK'.

apa yg aku cbe smpaikan di sini adalah..kdang kala kita alpa dan leka..disebabkan rasa bersalah kita yang tak punya tempat itu,kita semakin jauh dengan Allah..

terdetik dlm hati kita."MasyaAllah..aku da jauh ni,ni dosa besar ni,Allah takkan maafkan aku lagi.."


sedangkan kita patut sedar bahawa Allah itu maha Pengampun..
setiap sakit itu pasti ada ubatnya.
dan setiap dosa itu pasti ada penawarnya.iaitu TAUBAT..

disebabkan kita rasa klau kita bertaubat pun,Allah xkan terima tulah
tanpa kita sedar,kita telah jauh dari jalanNya..

MasyaAllah..

begitu juga dengan aku..kadang kala aku terasa sangat2 lemah dan berdosa..sampaikan aku rasa Allah takkan maafkan aku lagi..namun,aku perlu optimis dengan Allah..dan berusaha untuk berubah kearah yg lebih baik.
mncuri kata2 seorang rakanku,
'Allah no 1 dlam hidupku...'

aku bukanlah orang yg sempurna untuk berbicara tentang agama..
namun ingatlah sahabat2,,,..

firman Allah..
"dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir."
-Surah Yusuf ayat 12

kita manusia yg hina.tak lari dari melakukan dosa..
namun itulah tugas kita untuk mnghindarinya..



salam mujahadah:)

No comments: