Tuesday, January 15, 2013

Barakallah~ ^_^

bismillahirrahmanirrahim..
dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani.
Assalamulaikum warahmatullah hi wabarokatuh pada saudaraku sekalian. :)
apa khabar takwa? apa khabar iman? apa khabar hati?
moga sihatlah hendaknya ^_^. ameen..

alhamdulillah.. dengan kasih sayang Sang Pencipta kepada hambaNya,dapat lagi kita menghirup udara yang dipinjam di duniaNya. :)

^_^
tadi tengok gambar2 lama. kenangan mengusik jiwa hehehe.
dalam post aku sebelum ni aku ada menyatakan yang aku xjoin pun Himpunan Kebangkitan Rakyat. dan ada yang tertanya2. why?? chewwah..beberapa hari sebelum himpunan,handphone nokia e5 aku yg sebenarnya dicilok dari abg aku  asyik mendayu2 dgn msg n kol berkaitan dgn himpunan ini. ramai yg tnye,aku pg ke,naik apa,dengan sapa,dari mana.dan pastinya jawapannya satu je. aku xpergi pun. tapi kenapa???

ini semua salah abang aku! menyibuk je nak nikah 13 hb tu.knapa lah xnikah minggu sebelumnya ke,minggu depannnya ke, xpasal2 aku selaku adik yg solehah lagi mithali ni kena bantu wat persiapan kenduri doa selamat dia sehari sebelum tu. hehehe. jangan marah r...

ini lah abg aku. Ahmad Zulqurnain (abg ain/in) same x muke keme?hidung ade lah sikit

macam xpercaya,tapi wajib percaya yang abang aku yang poyo plus sengal tu dah khawin. hilang lagi seorang ahli bujang united dlm habesah ghazalli family. maka nampaknya servis bertukar tangan dan tampuk pimpinan  secara otomatiknya jatuh pada abang atas aku. encik abu hassan yang sekarang ni tengah sedap makan nasi dengan kimchi kat korea sana.tahniah buat mr presiden.

 agak2 ler kalau excited pun..

mungkin semua tahu, adik beradik aku ada 12 orang. sikit jer kan.aku las dan aku ada 2 org jer kakak. yang lain semuaaaa abang. dalam 12 ni kami boleh dikelaskan kepada 2 generation. generasi pertama which means veteran dan generasi kedua yang muda remaje(yeke?) haha. dan oleh kerana faktor usia ,time aku kecik2 dulu, generasi pertama drpd no 1-7 semua dah kerja. tnggal lah kami berlima ni di rumah. dan dripada berlima ni,kami bertiga yang paling las ni agak lah rapat. mungkin sebb kakak dan abang aku yang lagi 2 tu dah skolah menengah kut time tu. keme bebudak lagi. lagi satu,deme garang!! haha. tapi dulu je lah..

banyak lah halnya yang kami buat bertigapergi sekolah sama2. aku naik dgn abg aku yg kawin ni.abg bu naik lg satu beskal.memang terseksa lah naik dgn dia. dia suka buli aku bila time balik sekolah. :( . xlupe gak permainan2 yang kitorg selau main,cth main teka kata sampai pengsan haha,main jual2 ikan guna duit daun, main golf guna buah limau nipis,(ni dengan abg n kakak aku sekali),buat layang2 yang cantik 'sangat', main gasing kat rumah tok we,main jengket2,(ni aku power), main wrestling sampai kene taboh ngan abah sebab abg bu time dia semangat  melompat tiru gaya Rikishi,katil patah.main silat2. xlupa gak hukuman yg kami kongsi bersama. kena besit dengan tali pinggang abah sbb balik  lambat time petang2 lepas main bola, kena marah dlm kereta abah sebab main2 ngan ekon,kena apa lagi erk??? hehe pendek kate banyak lah.. biase ler.. budak2.

bila masuk skol menengah, abg aku yg dah kawin ni masuk skol asrama..abg in ni masuk smka kerian. time tu xsedih pon..sikit pon x hahaha. bahagie jer.. tapi bila dia balik cuti,komfem lah aku n abg bu akan terlebih seronoknya. lagi2 bila tengok dia nangis time kena sidai kain dulu wahahaha. bocor rahsia.
disebabkan dia msuk smka lah buat aku rase mcm nak masuk smka jugak. tp walaupun result upsr aku sama je ngan dia,aku xdpt pun smka. dpat skol ap ntah. mmg xpg lah kan.. hihi. habis jer skol,dia masuk matrik arau,amik sn fizik sbb sbjek pure sc dia dulu score jer.kecuali bio haha. memang xde bakat jadi doktor. bakat tang tulisan doktor jer ada, :p habis je matrik,dia msuk ukm amik geologi.time ni dia lah couch aku ajar fiz,kim,add math. hushhh.. subjek yg wat aku blajar sampai pitam tu.. tapi yang paling best, time ni lah dia start berdakwah secara terang-terangan pada aku haha.. macam2 lah dia sibuk dakwah kan.. Alhamdulillah.. :)

aku ingat lagi,dulu time dapat keputusan permohonan upu,dia lah yang check kan. dgn suara xde perasaannya dia gtau aku,'tahniah,asasi undang2' . eleh poyo. pastu buat status kt fb ''tahniah buat adik aku...blablabla..'' ahaha.

rasa cepat jer masa berlalu. sekarang ni dia dah hampir 3 tahun kerja as geologi, dan dah kawin pon ^_^ abang aku yang selenge dan kuat lelah time kecik2 dulu dah kawen oii... ^_^ barakallahu la kuma wabarakalaik wajama'a baina kuma fil khair. amin ya rabb. buat sang abang dan isterinya iaitu kak ipo aku,kak aida rahayu yg cute. kontra dengan abang saya :p

tahniah buat kalian. :) bak kata kalian time temuramah ngan deejay kelmarin, bercinta hingga ke syurga ye ;).
pesan ku sebagai adik  kesayanganmu(dah hang ada satu jer adik perempuan)
jadilah imam yang baik buat makmummu,jadilah suami yg baik buat isterimu,jadilah ayah yang baik buat anak2mu. sungguh aku percaya padamu ^_^

dan paling utama,jangan lupa syurgamu.  sungguh seorang wanita itu apabila telah berkhawin,syurga itu pada suaminya. tetapi pada si suami,syurga itu tetap terletak pada  ibunya . :)
bersama bonda
sungguh ingin sekali ku menebus dosa semalam. :)





lepas ni gambo ni,akan tambah ahli lah ye ;)


sekian.wallahualam




p/s:teringat time balik skol drjah1 dulu,wai prnah nangis kat kedai runcit sbb nak abg in belikan aiskrim. mesti abg in malu kan dulu..huhu. biande bro :p

salam. senyum ^_^





No comments: