Monday, January 14, 2013

Ini Kali Lah~

bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum semua sahabat dan kawan2 :)
semoga berada dalam lindungan Allah selalu.
Alhamdulillah atas nikmat iman dan islam :) syukur dengan sangat.

sekarang ni apa isu semasa ye? ohhh ye himpunan shamsidar ye? shamsidar tu sape? mcm nama kawan skol aku dulu jer.  =_=''
xpe lah. xde kena mengena dgn aku pun.
betullah.. xde kene mengene..
aku xtawu menahu pun pasal himpunan shamsidar ni. nama tu pun first time aku jumpa. yang aku tahu dan kenal dan paling best, aku xpergi adalah HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT! bukan shamsidar.haha dan apa yang aku tahu lg, xde plak diorg2 ni dpt upah 25 ringgit ke,250 ringgit ke 2500 ke,25000 ke 2 juta ke dlm himpunan ni.. xde3...kalau ada kompom aku dah pow member2 aku yg terjah ke stadium sana. :p


dari apa yg member2 aku cerita,dalam stadium tu penuh..macaam semut duk hurung gula.  memang semangat patriotik itu akan muncul tinggi dengan jayanya.kata mereka.hehe. akan tetapi,yg aku dengor dari berita tv3 ada dalam 20-40 ribu org jer. aik???anehh... sape yg xtahu mengira ni. nak kata kawan aku,budak u tu... nak kata tv3 lagi xlogik. bukan ka diorg tu ada ijazah bahkan ad jgak yg ada doktor falsafah,xkan silap jugak?? =_='' curious.. mana satu ni... :(
sudut tepi

sudut tepi lagi
lagi sudut tepi tapi belah kanan

agak2 kome ler,bape orang agaknya

aku ni bukan pandai ngire sangat.kalau ikut aku, aku cakap 2 orang jer. nampak tak 'kepandaian' aku dalam mengira. ada bakat kerja kat tv3 kan. xpun utusan ke berita hairan ke, xpun metro kan kan kan.

terima kasih atas pujian :p


alamak!habih ler mak bapak bebudak ni. kan dah kabo,xboleh bawak bebudak dalam himpunan. aiyooo.. 10 tahun tu penjara.. aiyookk.







tiba2 nak kongsi status seorang senior JASA. akak ni senior u abg aku dulu. aku kenal dia time kitorg sama2 pergi 'perhimpunan',sbb abg aku gerak dari tmpat lain.so aku duk lah menempek ngan diorg ni haha. merasa gak lah jadi siswazah..

Siti Zaniza pernah berkata: "aku mampu menonton rancangan kartun selama 1 hari suntuk tanpa merasa bodoh dan bosan tetapi aku pasti rasa bodoh dan bosan jika menonton berita TV3 dan seangkatan dengannya walaupun selama 1 minit..."

sejuta like buat akak power. semoga baby yang akan dilahirkan sihat,comel,kiut,miut,hamba yang soleh,anak yg soleh dan bakal menjadi pejuang agama seperti umi wa abinya :) insyaa Allah. Allahumma Ameen..

sekian
Ini Kali Lah.. ^_^ 



Peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat bersolat Zohor di Stadium Merdeka



p/s: kalau nak pilih suami/isteri,first kena pilih agamanya kan.which mean ckup tuntutan Allah dan bisa membimbing kita kan? macam mana dgn kerajaan/pemerintahan? :) (xdak tuding jari kat sapa2) . 

wallahualam..salam

2 comments:

Rintihan HambaMu said...

jazakillah atas informasinya..
isu semasa perlu juga tahu kan.
moga Allah redha dgn kita.

ibnah ghazalli~ said...

Amin waiyyak.. :) Alhamdulillah. walaupun banyak kekurangan dan xseberapa.moga Allah redha :)