Saturday, November 8, 2014

AKU TAK CUKUP MASA YA ALLAH..

bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullah hi wabarokatuh.

setiap pagi, bangun, solat subuh, buat apa yang patut, dengar lagu2 nasyid fm dan ianya... MENYEGARKAN hehe. rutin yang sama, tp xprnah bosan heeee.
Alhamdulillah..
cuba jugak update juga. walaupun agak sibuk. sibuk? ya mungkin lah sibuk.tapi masa tu insyaAllah sentiasa ada.

“Dan Kami turunkan dari al-Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan al-Quran itu tidaklah menambah kepada orang-orang yang zalim selain kerugian.” (Surah al-Isra’, 17: 82)

ya. syukur Alhamdulillah. Allah masih bagi peluang untuk menghayati surat cinta yang diberi. kalam seorang yang aku hormati, kita dalam sehari ada 24 jam. sejam ada 60 minit. seminit ada 60 saat. terkadang terlampau banyak benda yang ingin dilakukan. tetapi masa xcukup. jadi bila rasa xcukup masa, maka bacalah al quran. kalau rasa xcukup lagi? baca lagi al quran. xcukup lagi? baca baca dan baca al quran.

ya. jujur. aku merasakan perkara itu :')
dengan kondisi diri yang agak sibuk dalam berpersatuan, assignment mula bertimbun, gerak kerja mula bertingkat, amanah kian bertambah.
namun, yakin janji Allah. insyaAllah mudah.
dan ya. Allah jaga aib. setiap kali sesuatu perkara yang aku pikirkan akan menjadi sukar, namun Allah mudahkan. masa yang singkat terasa mencukupi. walaupun ada juga perkara yang xsempat dibuat namun hati lebih tenang. ya. lebih tenang begitu.
sayang Allah.

semalam pulang dari bermusafir dengan sahabat2. banyak sangat benda yg dipelajari. banyak sangat benda yg difikirkan. tapi aku tetap aku. xsuka meluah apa yg dirasa ;)

No comments: