Saturday, May 16, 2015

Dan Aku Ingin

aku hanya memerlukan kamu
untuk terus menegurku
untuk terus memberi nasihat kepadaku
memberi cerita, berkongsi suka
tentang indahnya cintaNya
tentang bahagianya kala di syurga

aku cuma menginginkanmu
untuk terus menegurku
dikala kau lihat diriku hanyut
dikala kau lihat diriku terperuk,
tika syaitan durjana menghasut
tika musuh yang nyata diikut

yang aku ingin
cuma kamu memimpin tanganku
mengangkatku yang tersungkur,
dengan berkata, "sahabat, biar jatuh tersungkur, jangan rebah xberbangkit"
yang menyapu debu dibahuku,
yang mengusap lembut lukaku

sekali lagi aku ingin,
agar kamu terus mengingatkanku
tentang panasnya neraka,
tentang pedihnya disiksa
agar aku tidak terus terlena
terbuai dengan nikmat dunia.

dan ya.
yang aku ingin,
adalah kamu sentiasa menemaniku.
dikala susah dan senangku
dikala jatuh dan bangunku.
berpimpinan tangan ke syurga dnganku.
engkaulah yang aku rindu
duhai sahabatku

Ar rahman-Maha pengasih
"maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu cuba dustakan"
dan Ar rahman bergema lagi



ibnahghazalli
16/5/15

1 comment:

Anonymous said...

Salam wbt wai :) uhibbukifillah :*