Sunday, April 3, 2011

Angkara "Hantu Kak Rosmah Tak Reti2 Nak Duk Rumah" (Kite Tukor je..)

Pak Abu : Dengar sini orang2 kampung

Pak Jabit : Ape ke he nye?

Pak Abu : Husin! mike pandang sini. Aku nok cakap ni.

Husin : Ye le Pak Abu nye..

Abi Hurairah : Ate lekah le cakap Pak Abu nye ooooiiii...

Pak Abu : Kite ade masalah besor ni.

Wasiak Plawok : Takpo takpo masaloh ni seroh kek ambo. plawok plawok plawok..

Pak Abu : Mike tak boleh. Teman nok oghang berilmu nyelesakannye.

Erwin Joko : Saya!!!!! Kalau ilmu tidak penoh di dada. Takkan sampai di pergunungan everest ini.

Usop Wilca : Nampok benor menipu. Orang Indonesia mane tahan sejuk. Ape sebenornye berlaku Pak Abu? Ceciter.. ceciter...

Orang Kampung : Hek eh.. ceciter ceciter.. (serentak)

Pak Abu : Sebenornye...Mulai haghi ni..ghege minyok naik jadi due hengget tujoh kupang.

Azwan : Hah? sabor je lah...

Pak Abu : Oghang kampong ghope ni yang teman suke bebeno..

Usop Wilca : Ape? Ni teman tak puah hati ni. Nasib baik kerusi roda ni kerajaan punye. kalo tak udah lame teman lempor dalam sunga.

Husin : Teman pun tak puah hati. Teman.. 3 tahun! 3 tahun di Singapore tu.. takde pun ghege minyok naik kat sana tau... Tp kat sini? Tu ha hantu tua tuh, merepek repek, cube nak ngajo kite sume ni, macamane nak mentadbir negara kita ni... huh!

Usop Wilca : Oleh kerana kita hidup dalam demokrasi terpimpin, Saya Usop bekas penari kebudayaan, Ingin mengesyorkan supaye Ketua kampung kite ni bukan saja kite bakor ghomohnye tapi kite TUKOR kepimpinan nye juge. Sape setuju sile angkat tangan macam saya ni.

Orang kampung : Yeah!! Kite Tukor je!! Kite Tukor!! (sambil semua angkat tangan)

Oleh itu kome2 sekalian. Teman slaku oghang peghok mengajak kome2 semue untuk sesame kite tukor kerajaan kite ni. Moh Kite tukor!! Kite tukor je..Kite tukor.. Kite tukor..


"BIO NYE DEME GHASEKAN"


2 comments:

saya said...

bagus btul org perak ni..

KHALID MOHD ISMATH said...

rupa2nya shuwai ni kuat juga pemikiran politik nya...hehehe. bagus3x...:-)