Wednesday, December 7, 2011

PERCUTIAN YANG MANIS 3





bismillahirrahmanirrahim..
selawat dan salam buat junjungan baginda.

Alhamdulillah syukur dapat menaip dan membaca lagi di blog ni ( bajet ramai je baca) sekiranya kamu bersyukur terhadap perkara2 kecil, insyaAllah kamu akan melalui hari2 kamu dengan perkara2 besar yang membuatkan kamu terus bersyukur :)

baiklah ini adalah pastinya sambungan. aku xsure lah korg nak baca ke tidak, tapi xkira!nak cerita jugak! :P
hari kelima

ini adalah hari yang agak menyedihkan.
sebab apa?
hari ini adalah hari terakhir kak ju bersama dengan kami sebab dia nak berhenti kerja setelah seminggu berkhidmat. sedih kan.. hari ni juga adalah hari dimana sepatutnya hari terakhir kak bun membantu aku n kak ju. dan hari ini juga adalah hari dimana aku diserang sakit tekak, selsema dan tamat sahaja program pada hari ini, demam secara mengejut.

baiklah . teruskan dengan modul. satu sahaja modul untuk peserta2 ini. FUN WITH COOKIES. seharian kami hanya bersama dengan cookies..
dari mengadun, membentuk, mengira kos, menghias dan menjual cookies ini di kawasan perumahan..

waktu hari ini lah maka bermulalah khidmat cikgu secara spesifik dalam setiap kumpulan.
kumpulan imam muda, cikgu ju.

argentina, aku


dan muslim muslimah cikgu rabunah..

yang pelik nye, khidmat ini diteruskan sampai modul2 lain juga walaupun telah dicabut undi hehe. memang jodoh aku dengan Argentina je.. sib baek budak2 ni TERBAEK!!

baiklah. cookies yang akan kami bakar adalah chocolate chips cookies..
ini kali kedua aku buat rasenye.. kali pertama kat rumah dulu.

baik. maka kami pun berusahalah sedaya upaya untuk membuat cookies tersebut.





ni yang hangus haha
setelah membentuk, dan membakar, para lelaki semua berangkat ke surau utk solat jumaat dan perempun solat ditingkat atas. lepas abes je, maka proses menghias pula dilakukan.

selesai sahaja,
ini lah proses dinantikan, makan!!!

dan menjual..

sangat kelakar tengok budak2 ni menjual. siap semua kumpulan melantik pengurus jualan.

dan hasilnya..

kumpulan 1- RM 40
kumpulan 2- RM 39
kumpulan 3- RM 45

tahu x knape kumpulan 3 tu punye beza banyak sangat. sebab.. ada orang sedekah rm5 kat diorg. tau x knapa???

dia ingat diorang ni dari rumah anak2 yatim.. ishk3.. sob2..

hari keenam

baik, ini adalah hari sabtu. sepatutnya kami mengadakan acara sukan dan menemani peserta2.lelaki futsal dan perempuan badminton. tempatnya di belakang econsave balakong. tapi disebabkan kak ju berhenti, kak rabunah balik kampung maka tinggal lah aku seorang. namun sesuatu terjadi jeng3..

aku demam secara mengejut malam sebelum itu. maka akak yang ada di pasti tu bertindak memberitahu ajk yang terlibat bahawa aku demam dan xmampu pergi..dan semua ini tanpa pengetahuan aku ye. bangun2 terjaga dalam kul 2pagi tu, terbaca mesej dari ajk tersebut mengarahkan aku utk tidak pergi. duduk sahaja di rumah katanya.nnti makin teruk pula. haishhh macam teruk jer kan. agaklah, kalau tak xkan lah sampai sekarang dia punya bahang masih terasa kan haha

kesian pula aku pada budak2 tu, sebab kunci rumah kem ada pada aku.
tapi akak ajk tu kata diorg akan uruskan..
lega hati rasanya

namun...


jeng3..

pagi2 dalam pukul 8.30 pagi,aku terdengar suara budak2 bagi salam di depan pasti..
masyaAllah.. budak2 tu rupanya

'cikgu, cikgu cakap berkumpul pukul 8 pagi. xde pun.eh,cikgu demam ke???'
sian2. dengan xsarapannya.. dah lah waktu tu kat PASTI ada aku 'sorang ' je..

maka kesian sangat,aku suruh budak2 tu panggil semua peserta datang Pasti sambil aku pun buatlah air chocolate utk diorg semua. sian kut. berpeluh2 diorg. xpe lah walaupun aku sendiri xtau rasa air tersebut haha
diorg bertolak pada jam 9 pagi dengan menaiki kereta 3 peserta adik beradik dimana bapanya adalah ajk dalam kem ini.sampai sahaja di sana, lelaki dibahagikan kepada 2 kumpulan. perempuan xde kumpulan lah hehe.

itu je pun yg aku tau..

TO BE CONT...

No comments: