Tuesday, December 18, 2012

Draft!. Sept 2011 :)

 salam. ini adalah entri yg tlah lama tersimpan dlm draft aku.  lebih setahun kut. tiba2 rasa nk publish haha. ;)

bismillah hirrahmanirrahin.. Assalamulaikum semua..
apa khabarkah??
sihat?

rajin pulak aku nak update blog kan..
walaupun entri2 yang aku masukkan tidak berfaedah langsung sekarang ni..
haishh kecelaruan minda betul..

terasa nak melakukan sesuatu.. namun,kerana janji..akan ku tepati jua.. bilakah ianya akan berakhir??? hanya Allah yang tahu.. moga itu lah yg terbaik utk kami.. Ameen...

jadi lah anak yg baik hehe :D
(tibe2 je..)


aku wat post ni sbb aku tgh bermuram durja kerana roomate2 ku xde..diorg semua balik rumah..untunglah dapat balik. meninggalkan akak yg baek ini keseorangan.. siap korg..korg balik nnti aku selak pintu hahaha(evil laugh)

haish.. kesibukan yg dibuat2 ini membuatkan aku terfikir sejenak..alangkah indahnya berada di zaman tadika dahulu
xyah nak pikir2 apa jua masalah.(kecuali bangun pagi)

bangun,siap2 g skolah(mak anta,xperlu nak jalan2 kaki niiii..), beratur,nyanyi2 sket.. msok klas, tido wktu ustazah mngajar,(kringggg),rehat,men kejar2 or any other games( nyorok2, dato' harimau,wat arca guna tanah liat), msuk klas,BALIK.... HORREYYYY...sampai umah men wrestling2 ngan abg2 aku.juz simple life
hakikatnya itulah permualaan pengajian aku sebagai seorang formal student.
masa dirasakan terlalu pantas..

menginjak ke sekolah rendah yg penuh dgn isu2 pembulian..ha??????(mestilah aku yg dibuli kan,aku kan dak baik n skema.xbaik mmbuli org ni errrrr.. haha)

sian2..
blajar then strive tuk dpat 5 A.. tusyen smpai ke ptg.. k fine..result kuar.. masok skol menengah plak..wow!culture shock den..

merasa jadi budak jahat kejap waktu form 3.haha.ponteng kelas??perkara biasa yg aku tak lakukan hahaha.

result pon dpt.. :)

sambung lagi..amik lah 4 sbjek killer tu..mmmg rase nak pitam aku blajanye..
sib baik ada tuk guru(haha tibe2 promote kan)

study pulun lah ni..ek??? hari2 ada je lah manusia2 yakni kwn2 aku yg sempoi..~

pagi sabtu je tusyen,ptg jumaat je tusyen, result pun kuar...

masok u.. sem 1, 2 dan skarang 3..
study dan study dan study..
persoalannya untuk apakah semua itu???????

andainya study itu untuk menjawab soalan peperiksaan sahaja..

belajar ini kena dari hati.. tuntutlah ilmu sehingga ke liang lahad.. means,walaupun da uzur plus nazak sekalipun,tuntut ilmu ni wajib tau..

di mana letaknya akhirat kita.. belajar juga satu ibadah ok.. :)




No comments: