Saturday, December 15, 2012

DRAFT save~

bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum warahmatullah pada semua sahabat yang masih lagi sudi menjenguk. Alhamdulillah,dapat lagi aku dan kamu merasai nikmat indahnya iman,indahnya islam. insyaAllah.. :)
tadi membuka blog abang,ternampak label yg ditulis ditepinya ''sedare mare aku-(kuatkah aku,6month ago)''.
bapak...lama giler xupdate blog.haha.patutlah dah bersemut dan beranai2 aku punya dashboard ni(hiperbola)
dulu bila aku bukak blog,aku pelik kenapa ada yang berbulan2 xupdate blog. busy sangat ke wehh.tp sekarang ni aku pulak yang terjebak dalam situasi tu haha.maka,aku pun terdetik nak mengupdate sesuatu ketika ini.

haaaa....
kali ini aku bukan nak mengupdate pasal maharja lawak mega yang kunun2 hangat tu,bukan juga pasal game bola AFF yang merentap jiwa dan ntah pehapa.hidup kpop hidup kpop!! (tangan di bahu,mata ke atas betul). ok sabaq2..
ishh dah lah padang latihan mcm tuttt,pdang lawan plak mcm tuuttt,si reff pulak bt perangai tutttt.. ''hoi! ce jadi penyabar sikit,aku sepak kang''.marah aku kpad diri sendiri. Astaghfirullah hal azim..aku berlindung dengan Allah dari syaitan yang direjam..

minta maaf pada pembaca kerna terpaksa membaca ayat2 yg tidak menyenangkan.
baik proceed2.

S.I.B.U.K
ada apa dengan sibuk.
ramai sungguh yang mengupdate kisah kehidupan mereka yang sangat sibuk dengan aku skarang ni.dengan test,quiz,study week makin mendekat,usrah,solat jemaah,gerak kerja dakwah. fuhh..kalah pm wa cakap sama lu.abang aku ni pun sangat sibuk sekarang.OT memanjang.. sehingga telah membuatkan aku frust apabila beliau mengcancelkan temu janji kami utk ke stadium melawati semalam :p
memang agak sedikit kecewa,tapi aku xsalahkan dia. :) ini lah masanya untuk bermuhasabah diri kembali. mengapa Allah tidak memilih aku untuk turut sama hadir dalam majlis ilmu itu.pasti ada sebabnya. mungkinkah kerana kafarah dosa??  :( .
 
hmmm baik. ^_^
ramai sungguh yang menyalahkan sibuk sebagai masalah utama mereka. tapi adakah mereka sedar yang bahawa sebenarnya waktu lapang itu lah yang membunuh.sekiranya dahulu kesibukan itulah yang mendorong kita tetap istiqamah dan berdiri di atas landasan syarak dan kesibukan itu lah yang menjadi perisai kita daripada maksiat yang mungkin kita terdorong ingin melakukannya. bagaimana sekiranya perisai ini pecah dan lebur.apakah kamu kira,imanmu akan sekeras batu dengan kelapangan?? :) apakah kamu kira masa lapang pasti membuatkanmu tenang? :) fikir sekali lagi.:) memang lah masa free tu best. fitrah manusia kan suka bila dapat rilek2 ni. aku pun suka hoho. tapi kalau dah TERLEBIH free... xde maknanye best... naik menyampah ade lah. kadang tu bila free lah buat kita jauh dari jalanNya. malas nk wat tu lah,nk wat ni lah..asyik nak tido je,asyik nak melepak.majlis ilmu pun malas nak pergi. gerak kerja apatah lg.. ini betul2 xmenghayati hadis rasulullah ingat 5,sebelum 5 ni hoho.
tp kan,jujur bg aku,aku lg suka klau sibuk drpd lapang jer.syok kut..thats why lah aku klau boleh,aku nk buat tu nk buat ni. nk pg situ,nk pg sini.cuma kadangkala Allah xberkehendak. sungguh aku beriman dengan sifat iradah Allah. ;)  ingt weh,Allah uji dengan kesibukan kerna di balik kesibukan itu terselindung segunung pengharapan dan di balik pengharapan itu terpahat seribu kekuatan :) .chewwah..
p/s: aku cakap melalui pengalaman,bukan hanya pemikiran otak k. :p

 “Tidak melangkah seorang hamba pada hari akhirat kelak sehingga dia ditanya tentang umurnya pada apa yang telah dihabiskannya, masa mudanya pada apa yang telah dipenuhkannya, hartanya dari mana dia mendapatinya dan ke mana dia membelanjakannya dan ilmunya apakah yang telah dilakukan dengannya.” - hadis riwayat termizi  :)

syukur nya bila sibuk 

maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan? ^_^

 
  
“Jika wajah penat memikirkan dunia, maka berwudhulah...

Jika tangan ini letih menggapai cita-cita, maka berdoalah,

Jika bahu ini tidak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah,

ikhlaskan semuanya dan dekatilah ALLAH SWT,

agar tunduk di saat yang lain angkuh,

agar teguh di saat yang lain runtuh,

agar tegar disaat yang lain terlempar.”



 

wallahualam.. senyum ^_^

No comments: